tisdag 15 maj 2012

Alive

Ni kan vara lugna, vi lever fortfarande. Sista helgen var riktigt härlig! Dock gav söndagsvädret mer att önska men vi laddade i alla fall inför sista veckan på kontoret och sista veckan här i Shanghai. Tyvärr gick gymkortet ut i söndags så i veckan blir det att hitta på "riktiga" saker att göra! Igår promenerade vi cirka 35 minuter till Blue Frog, en supermysig restaurang/pub som vi besökt en gång tidigare. De har olika erbjudande varje dag och på måndagar får man två hamburgare för priset av en. Vi beställde varsin Mexican Burger och de var riktigt mumsiga! Dessutom har de ju så klart Happy hour varje eftermiddag/kväll och det är ju aldrig fel!
Mexican Burger!

Happy hour at Blue Frog
Med ex-jobbet går det finfint och vi börjar se ljuset i tunneln och ladda för presentation om två veckor. Vi har till och med så lite att göra att vi (läs: Larsson) passar på att skriva tenta i distans-kurs. Som den goda sambo jag är sitter jag mittemot och hejjar på glatt (även när allt hon har skrivit blir deletat och hon får börja om från början)
Larsson i tenta-mode!

Om ni undrar hur det går med packningen kan jag meddela att vi ligger mycket bra på det. Vi använde conversen som måttstock för att kunna optimera handbagaget (som ju väger 725 gram enligt säkra källor)

Packning på G!

3 dagar kvar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar