torsdag 17 maj 2012

Alla sagor har sitt slut...

... och så även denna! Sista dagen i Shanghai är snart förbi, väskorna är packade och vi är laddade för att åka hem samtidigt som det känns lite tomt att för sista gången knapa ihop ett blogginlägg! Vi har precis ätit vår sista kinesiska middag och blivit avtackade av teamet. En väldigt trevlig middag men dock så mår jag fortfarande illa efter att av misstag råkat få i mig en mussla (jag trodde att det var en grönsak!). Vi blev dessutom avtackade med en fin liten lampa, vi har ju jobbat med belysning här i Shanghai (vi är glada att vi inte jobbar för madrasser). Operation ompackning startade därför direkt när vi kom hem och vi hoppas att vi inte får några frågor kring varför vi har en lampa i handbagaget imorgon. :)

Som avrundning av denna bloggen tänkte vi sammanfatta ett urval av höjdpunkterna från resan i ett par bilder, titta och njut!

Bra shopping! Även om dessa inte blev resans investering så har det blivit en hel del annat! Att komma tillbaka till Shanghai med en jobb-budget istället för en studentbudget är ett måste!

Resan till Shenzhen och Hongkong! Vi är glada att vi fick möjlighet att åka dit men vi skulle gärna spendera mer tid i denna coola stad!

People's square, Nanjing road och frappuchino på Buckan i sommarvärmen!

The Bund!

Yuyuan garden och området runt omkring!

Sommarvärme

Vår kompis stor-sigge som bor i samma hus som oss!

Baren Barbarosa - stans mysigaste ställe!
Vi vill passa på och tacka alla flitiga läsare som har varit med oss under denna resa! Vi är imponerade av att vi har lyckats hålla ett snitt på 50 läsare per dag, hoppas att ni också har haft lika roligt som oss (eller åtminstone möjlighet att drömma er bort)! Vi har dock fortfarande inte kommit på vilka av våra möjliga läsare som håller till i Ryssland, ni får gärna berätta det vid något tillfälle! Det är med blandade känslor som vi byter storstadslivet mot bykänslan i Skåne. Imorgon sitter vi på flyget i 11timmar och 5 minuter för att ladda upp inför nya, spännande äventyr! Vart det bär är oklart men något som är mer säkert är att denna resa har nåt sitt slut.

The end!

1 kommentar:

  1. Jag är en av era läsare! Jag läser och blir inspirerad :)

    Kram / Hilda

    SvaraRadera