måndag 7 maj 2012

Enough is enough

Vi har inte ätit köttbullar på fyra veckor utan har istället valt att promenera en bit från kontoret och ätit på andra ställen. Men som ni såg på väderprognosen så är det FÖR varmt för att man ska kunna röra sig utomhus i "kontorskläder" i normaltempo mitt på dagen. Därför valde vi att idag gå till personalmatsalen och käka. Tyvärr fanns det inte mycket spännande att välja på så det fick bli köttbullar. Inte så farligt tänkte vi, det var ju länge sedan. Men det räckte med första köttbullen så kom vi ihåg varför vi inte ätit det på fyra veckor.... Båda åt bara halva portionen och när klockan var tre så var vi lagom hungriga.

Efter jobb bar det i alla fall av till gymmet för lite BodyPump. Jag kan ju meddela att de fem köttbullarna var förbrända till utfallslåten  och sista låtarna gick på ren vilja! Larre skippade pumpen och valde istället att gå på spinning. Det verkade vara ett minst sagt annorlunda spinningpass då hon efteråt pratade om yogapositioner på cykeln, 8-formade överkroppsrörelser och side-to-side. Jag är glad att jag valde att gå för stone-face istället. Det är smeknamnet på måndags-instruktören. Han har ett face och det är ett stone-face.

Efter träningen var det MAT som stod på schemat och vi tog vägen via foodcourten. Det sägs ju att hungern är den bästa kryddan och tro mig: det är helt sant!

Min middag som serverades på ett gigantiskt blad. Why not lixom?

11 dagar kvar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar