söndag 6 maj 2012

Skylinen från andra sidan!

Idag bestämde vi oss för att åka till Pudong, vilket är andra sidan floden (dvs. till skylinen som visades i bilderna från igår). Shanghai har fått riktig sommarvärme och idag var det över 30 grader varmt! Tokvarmt rent ut sagt! Men vi njuter av det fina vädret och rekommenderar maj som en väldigt bra månad för besök i Shanghai. Nedan följer ett urval av bilderna från dagens lilla tur!

Liten Johanna och stort Financial Tower a la kapsyl

Johanna hoppar av förtjusning!

Vi var i en park med en utställning av Shanghai 1993...

och 2011

Spexigt

Spexigt igen

Ospexigt

M som i flurry!
Den kommande veckan ser också lovande ut!
Just nu går dagens huvudbry åt till att klura ut hur man bäst packar inför hemresan. Vi är nu uppdaterade om att converse väger 750gram och gör lite beräkningar utefter det. Fortsättning följer på denna fronten helt enkelt!

12 dagar kvar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar