lördag 12 maj 2012

Nedräkningen har börjat på riktigt!

Bloggandet har blivit nerprioriterat den senaste veckan men här kommer en kort uppdatering av läget i Shanghai. Exjobbandet går bra och vi börjar närma oss målet nu, det känns bra! I torsdags träffade vi bästaste Cindy som var på besök i stora staden. Supermys tycker vi! Dessutom fick vi chans att fråga och diskutera lite av de annorlunda saker som vi har upplevt här i Shanghai och ta med henne till en schysst bar :)

Igår unnade vi oss en ledig eftermiddag och åkte in till stan för lite fredagsmys. Det råkade bli lite shopping till fast än vi inte skulle. Jag blev två väskor rikare och wikis en. Denna gången var vi på ett lite annorlunda ställe, inga kopior utan "vanliga" väskor till rimliga/bra priser där man inte behöver pruta, rekommenderas varmt! vi råkade även springa på ett ställe som erbjöd manikyr och nu skriver jag detta inlägg med nya gelenaglar med fransk manikyr. Det känns helt okej men är lite orolig för hur jag ska få bort de så småningom. På kvällskvisten var vi på BodyJam och Johanna fick sina "60 minutes of fame" när hon fick dela scenen med instruktören!
Nya naglar!
Idag har vi varit i Yuyang garden som ligger i de gamla delarna av Shanghai. Här var det fullt av butiker (igen!) och en fin liten park. Detta rekommenderas också för en Shanghaibesökare!

Johanna utanför en liten affär

Man kan köpa lite prydnadssaker

Inne i parken

STORA, läbbiga guldfiskar och en mindre läbbig Johanna

Yeah!

Vi blev plåtade av en kinesiska!

Johanna är kulturell

Köpte en ny necessär för 10kr ovetande om...

--- att den innehöll fem stycken, snacka om schysst deal!
Vi har precis börjat packa, det är mycket som ska med hem! Nu närmar det sig och nu har vi inte många inlägg kvar på den här bloggen. Vi hoppas att ni hänger med oss hela vägen in i mål!


6 dagar kvar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar