tisdag 6 mars 2012

Cold as ice

Nu är vi äntligen på plats på "riktigt" i vår lägenhet. Den ligger bara fem minuter från kontoret vilket är super! Vi har blivit jättebra bemötta och de hade till och med ansträngt sig att köpa lite saker till lägenheten: tandkräm och handdukar (inte toapapper?). Vi kände dock att det saknades en hel del så det första vi gjorde var att gå iväg till IKEA-varuhuset och införskafade lite saker så det blev lite mer hemtrevligt.
Stora sovrummet
Storshopping
Dock kan vi sammanfatta första natten med ett ord: KALL! Vi har inte riktigt blivit kompisar med AC:n men vi tror att vi har listat ut det nu så vi kan få liiiite varmare i natt (dvs slipper ta på oss dubbla byxor, strumpor och tröjor).
Vi tänkte även passa på att införskaffa lite mat till vårt (tomma) kylskåp idag så vi gav oss ut på stan. Efter att (tillslut) hittat en större mataffär och genom diverse charadlekar med personalen lyckats få tag på allt vi ville så skulle vi gå tillbaka hemåt. Det visade sig bli lite svårare och ett tag var vi på väg åt helt fel håll. Som tur var så träffade vi en engelsman/amerikan som såg att vi var vilse (med ett ekonomipack toapapper i famnen) och ledde oss på rätt väg. Eftersom vi bor så nära IKEA och det har en stor skylt på huset så är det ett bra riktmärke och vi hittade tillslut hem. Så nu sitter vi med fötterna i våra nyinköppta rosa toffor (så vi slipper frysa tårna av oss), varsin kopp te och med datorerna i knät.

Nyinköpts rosa tofflor 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar