1. Fox city.
Vi började på ett köpcentrum som heter Fox city som ligger ca 10 minuters promenad hemifrån - Perfekt! Shoppingcentert har massa internationella märken men till lite lägre priser (äkta är det också!). Här rykte ett butiksbiträde en tröja ur handen på Johanna för att ge henne en storlek större i samma tröja, en pik? Det blev varsin snygg topp innan det bar vidare till Thumb plaza.
2. Thumb plaza.
En ny favorit! Kanske framförallt för att där var lite mindre trängsel men även för att där fanns Nike Factory Outlet mm. Jag blev med ett par converse, äntligen! Jag blev otroligt nog inte utskrattad pga. av min storlek i skor! Vi köade även in till Pizza Hut :)
| Tummen upp för Thumb Plaza! |
| Nya converse! |
Efter thumb plaza tog vi oss till People Square och Nanjing Road vilket är den stora shoppinggatan här i Shanghai. Här snackar vi määängder med människor! Vi blev fullkomligt utstirrade i ett par butiker, men vi börjar att vänja oss :) Nanjing Road är flera kilometer lång och Johanna hann shoppa en jacka och en väska innan energin tog slut och det bar iväg hemmåt.
| Shoppingglada |
| Pudong |
Hej!
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar