måndag 12 mars 2012

Sol, jobb och gymkort!

Första dagen på kontoret är nu avklarad och vi har lärt oss att det är vid kaffemaskinen det händer! Vi försöker sakta men säkert nästla oss in i den kinesiska gemenskapen. Vi har även bokat in 3 leverantörsbesök de kommande två veckorna. Idag var även första dagen som himlen visade sig i Shanghai och vi firade med utomhusfika på taket, sjukt nöjda!
Fikapaus på taket, notera färgen på himeln
Solfångare på taket (bilden tagen mest för att imponera på Rebecca)
Idag har vi även varit och fixat gymkort! Vi var på gymmet igår också men kände att vi behövde dubbelkolla prisläget med våra kollegor innan vi slog till. Så vi gick tillbaka idag och fick ett bättre pris (antagligen har de tjänat supermycket på oss ändå, men vi är nöjda och det är det viktigaste). Gymmet erbjuder Les Mills klasser som Body Pump, Body Combat, Body Jam och Body Balance, samt en del dansklasser, yogaklasser (inkl hot yoga) och spinningklasser. Dessutom ett gym fullt av Nautilusmaskiner så vi känner oss som hemma! Nu ska vi bara lära oss att träna på kinesiska :)

Vi har även varit och köpt hänglås idag, det måste man ha på gymmet. Vi fick ytterligare öva på våra färdigheter i charader. Jag ska försöka få Johanna till att göra en guide med charader som kan vara lämpliga i Kina (sist var det tändstickor med ljudeffekter: Pishh, pissh, FIRE!)

Och återigen, Nudlar till middag. Det är grejer det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar