söndag 4 mars 2012

En timme i Kina

Nu har vi äntligen kommit fram till hotellet efter en lång resa. Det började med ett drygt två timmar försenat flyg och vi lyckades nog få de absolut bästa platserna på flyget (eh, not!). Precis vid toaletterna och bredvid en kräkande kinesisk kvinna.

Nu har vi precis kommit till vårt hotell som vi ska bo på i natt. Imorgon kommer vi att flytta till vår lägenhet någonstans i Shanghai. Det är oklart om någon vet var... Dessutom hade vi inget hotell bokat när vi kom hit men det löste sig i alla fall.

Vädret är som förväntat, grått och mera grått. Från hotellrummet kan man se Ikeas kontor som ligger 10min bort. Knappt.
Jag (Larre) har precis upptäckt att telenor inte fungerar i Kina vilket är sjukt irriterande. Jag är i alla fall telefonlös nu och tillsvidare. Suck! Nu ska vi snart fräscha till oss för att gå ut på middag, sen blir det att sova ikapp några timmar. Imorgon börjar det hårda arbetet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar