...vi lever!
Träningsvärken har sakta med säkert lagt sig och det har varit en "vanlig" vecka på kontoret med allt vad det innebär. Förutom en dag med leverantörsbesök då. Denna gången hade vi tyvärr inte turen att bli bjudna på Pizza hut som vi blev förra gången. Istället så skulle de slå på stort och mitt i mötet så avbröt de och sa att det var dag för att gå på lunch. Då blev vi körda (cirka femtio meter) till ett femstjärnigt hotell, där fabriksägaren väntade, och blev bjudna på värsta lyxiga lunchen. Problemet var bara: det var kinesisk lunch... Det inkluderar HELA fiskar, ankskinn, råa räkor etc. Allt står på bordet i mitten och alla äter från samma fat (med pinnar såklart). Jag och Larsson kände oss lite awkward kan man ju minst sagt säga. Vi höll oss till broccolin, gurkan och något som liknade en omelett. För övrigt jobbar vi fortfarande på vår "pinn-teknik" (vilket innebär att kineserna sitter som förstummade och tittar när vi försöker peta i oss maten). Som tur är börjar vi ju bli gamla i gamet nu så vi hade turligt nog packat ner banan och snickers.
På fritiden jobbar vi på att lära känna lite folk här. Veckans kines går ju solklart till killen på food-courten (vårt favorit middagsställe) som satt vid samma bord som oss och plötsligt lutade sig mot oss och sa på knacklig engelska:
"Excuse me, can I please make friends with you?"
Vi har även lärt känna lite folk på gymmet. Bland annat en holländska som är supertrevlig! Och appropå träning: Idag var vi ÄNTLIGEN på BodyJam. Det var Larssons första gång (tror att hon ger det godkänt ändå). Vi har ju sett att vi halkat efter på Funbeat så nu blir det hårdträning. Got to love Will's!
(Tyvärr inga bilder i detta inlägget heller. Men imorn blir det sightseeing och då blir det bilder. Det LOVAR vi!)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar