onsdag 14 mars 2012

Please behave yourself

Våren är här på riktigt i Shanghai. Vi har redan som tradition att på lunchen sitta ute på takterassen som ser ut som en lite trädgård (trots att den ligger fyra våningar upp). Idag värmde det gott och man behövde inte ens ha jackan knäppt för att kunna njuta. Vi hoppas att detta håller i sig, om inte annat så till helgen när vi är lediga.

Idag hade vi tid över på kontoret och passade på att smita iväg lite tidigare för att komma till gymmet innan värsta rusningen då det är helt omöjligt att få tag i en enda konditionsmaskin. Efter en viss förvirring över att bara komma underfund med hur skåpen fungerade (och vilka skåp man fick använda) tog vi en runda styrketräning. Jag fick en alldeles egen PT, PT-Larsson, som visade mig runt på (Nautilus)maskinerna. Ett skönt och tufft pass och det kändes riktigt skönt att vara igång med träningen igen.

Nöjd Johanna på crosstrainer

Som sagt Kina är ett land med många konstiga skyltar (varav man förstår hälften) och vi hittade denna sköna i damernas omklädningsrum...

PLEASE BEHAVE YOURSELF

På vägen hem så mötte vi en massa typer som försökte sälja biljetter till oss. Först fnös vi och tyckte att de var ganska korkade som frågade två uppenbart västerländska tjejer om de vill kolla kinesisk fotboll. Men sen gick det upp ett ljus när det kom fram en svensk kille och frågade om vi visste var Roxette-konserten var. Eeeeh....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar