lördag 24 mars 2012

Våren har kommit till Shanghai

Äntligen har våren kommit till Shanghai och idag har det bjudits på strååålande solsken! Staden blir så mycket bättre med lite blå himmel, det blir liksom lite mer färggrannt, inte bara grått och det gillar vi! Idag blev det premiärtur med tunnelbanan, 4 ynka kronor kostar det att ta sig in till absoluta centrum :)
Johanna väntar på tunnelbanan som tydligen går i en form av glasbur
Självklart började vi dagen med shopping! Jag, Ms Larsson som jag kallas på kontoret, har packat min väska otroligt dåligt och har brist på det mesta. Annat är det med Wikis som verkar ha kläder för att kunna bosätta sig här på heltid. Första problemet var i alla fall skor och andra var solglasögon. Det första löste vi förra veckan och det andra löste vi snabbt idag. Vi kom till en riktig fake-marknad och fick öva på våra prutnings-skills direkt. Det visade sig att jag är en hejjare på att pruta och vi fick till ett par bra deals :) Converse för 50-lappen och ett par sjalar. Vi laddar upp för nästa gång redan :)
Nöjd!

Vi hittade de! Synd att regnet är över...
Smile for the camera!
Vi promenerade även till The Bund idag för att vara turister. Istället var det vi som blev turistattraktionen. Vi såg huuur många som helst som tog foton på oss, en del i smyg och andra som kom fram och frågade. Vi fick posera med som kinesbarn och med tokiga tjejer. Den stora frågan är nu - vad ska de med bilderna till?

3 kommentarer: