fredag 13 april 2012

Addicted

Jag trodde att en förkylning inte kunde smitta via internet men tydligen hade jag fel. Igår Skypade jag med mamma som var dunderförkyld hemma i sverige. När jag vaknade i morse så hade även jag blivit förkyld. Men jag tänkte inte mer på det och gick till jobbet som vanligt. Dock gick det åt ganska mycket snytpapper och det verkade som en av kineserna på kontoret tyckte att jag snörvlade lite väl mycket under vårt (tre timmal långa!?) möte. Därför frågade hon efter mötet om hon kunde få följa med mig till apoteket och köpa något mot min förkylning. Lite misstänksam som man är så sa jag att det inte behövdes men hon insisterade. Sagt och gjort så gick vi bort till närmsta apotek. Jag förstod så klart ingenting om vad som sas, och än mindre vad som stod på hyllorna och förpackningarna, men jag gick därifrån med händerna fulla. Så nu ska jag nog kunna komma till jobbet utan förkylning på måndag och ligger jag däckad i helgen så är det nog inte av feber. Det var tydligen väldigt viktigt att jag tog de blåa tabletterna till natten och INTE på dagen...

Tar i med hårdhandskarna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar