torsdag 19 april 2012

På zoo!

Ibland tror jag att jag har kommit till ett zoo. En dansapa till roomie, en papegoja i entrén och grodor som kväker utanför fönstret.

Vi hade en rolig konversation med papegoja igår i väntan på hissen. (Viklund försöker förstå min kärlek till fåglar genom att lära sig att kommunicera med dem)

V: Goddag, goddag (med fågelrösten påkopplad)
L: Han förstår nog inte svenska...
V: Ni hao!

Papegojan blev inte klokare för det och inte vi heller...
Heja Sigge, han är iallafall grym på svenska!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar