Idag var det dags för glasögon! Vi har läst att om det är något man ska handla här i Shanghai så är det glasögon. Ryktet stämde, ett par glasögon kan betala igen en hel resa. Vi åkte till ett ställe vid Shanghais tågstation där det fanns glasögonbutiker på fyra (!) våningar. Wiklund hittade två par och jag ett par, strax över 200kr styck inklusive allt (synundersökning och de dyrare glasen). Dessutom tog det ca 15minuter att fixa dem, vi är sjukt nöjda och rekommenderar verkligen detta ställe!
Nya brillor
Nya brillor
Snygg-wikis
Vi fortsatte sedan shoppingen på en marknad och resultaten kan ni se nedan :)
snygga brillor och vilket pris!!!!
SvaraRaderamåste vara roligt att shoppa när det ger mycket för pengarna =))