söndag 15 april 2012

Observationer från gymmet

För alla er som undrar, Wiklund vågade testa de konstiga tabletterna och lever fortfarande! Hon är bättre men är dock fortfarande lite krasslig så idag fick jag bege mig själv till gymmet. För en gångs skull så var trycket i gymmet lite lugnare, det är ju trots allt söndag kväll. Väldigt härligt att kunna få tillgång till de maskiner som man vill, det är inte en självklarhet under vardagarna.

För den intresserade:
30 minuter löpband + 30 minuter styrketräning + allt smärtfritt (jippi!) = nöjd Johanna

Som västerlänning så känner man sig ganska annorluna på detta gym. Delvis för att det inte finns så många (jag var ensam ikväll) och dels för att vi tränar på så olika sätt! Själv så flåsar, svettas och stånkar man medan man inte ser en min röras på de andra. På gymmet vimlar det av PTs och de verkar vara flitigt anlitade av kineserna. Dock så tränar jag/vi ungefär tusen gånger hårdare än de klienter som går runt med varsin PT, antingen är det mobilen eller TV-apparaterna som lockar mer.Vi har även observerat annorlunda beteende på gruppträningsklasserna där det är helt ok att komma och gå som man vill. Man kan även ta upp sin telefon och sms:a precis när som helst, gärna i en balansövning med en spark involverad. Multi-tasking deluxe!

Gällande instruktörerna så är man coolare ju senare man kommer till klassen. Man ska gärna kliva in i salen exakt samma tid som klassen börjar, eventuellt en minut försent. Att tillägga är att deltagarna måste vara på plats ca 30min innan klassen börjar för att få en plats (gäller klasser med material ex. Body Pump och Spinning). Vi är inte övertygade om att det är bästa sättet att leda ett gym? Eller vad tror du Sofia? :)

Trots allt så gillar vi ändå Will's! Där finns allt vi önskar, åtminstonde när det gäller en sådan här kort tidsperiod och vi har inte ens utnyttjat hälften av utbudet. Idag lyckades jag även fånga denna helgjutna skylt på bild!
Och var den är placerad? På toaletten såklart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar