I måndags blev vi utbjudna på lunch av chefen på kontoret och han gav oss en massa tips på var vi ska hänga och var det händer. Så äntligen har vi hittat vår oas och stället som vi ska spendera våra helger på! Området heter Xintiandi och kan liknas vid LillaTorg. Med andra ord är där en massa mysiga uteserveringar och det är tydligen här som alla västerlänningar hänger. Nu när våren har kommit hit till Shanghai är det helt underbart! Det ligger i French Concession och här finns en massa shopping (dock ganska dyr).

Shanghais Lilla Torg
Idag är det helgdag här i Kina vilket innebär att vi är lediga. Vi passade därför på att ta tunnelbanan till French Concession för att promenera i det underbara vädret bort till Xintiandi. Där satte vi oss på en mysig uteservering, käkade lunch och tittade på alla människor som strosade förbi. Den ena kostigare än den andra...

Mysig lunch ute
På vägen hem när vi gick genom vårt bostadsområde (samma väg som ALLTID) så utbröt Larre plötsligt "Är inte det en pool?". Jo mycket riktigt så har vi gått förbi ett pool-område varje dag. Tyvärr så var det ju inte världens fräschaste pool, tom var den också. Men man kan ju hoppas att de inom närmsta månaden städar upp och fyller den. Vi får hålla tummarna....

Nyfunna (och mindre fräscha?) poolområdet
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar