tisdag 10 april 2012

Att kallbada är ett under

Vi har fått en del pikar på kontoret av att vi redan har plockat fram våra sommarkläder och har "lite på oss". Vi är lite förundrade över detta då vi sitter på kontoret med jeans, t-shirt och sjal runt halsen. Vi skulle därför förklara att klimatet är lite annorlunda i Sverige och att +20grader faktiskt är sommarvärme. För att sätta det i perspektiv försökte vi förklara att i Sverige så finns det en tradition av att kallbada och att man badar bastu. Totalt oförståeligt verkar det vara! Han hade aldrig hört talas om en bastu och bada när det är minusgrader är ju helt tokigt. Vi fick också en mindre uppläxning kring hur farligt det är att bada i kallt vatten. Tydligen så var det något om en kines som hade räddat en massa barn och sedan själv drunknat. Jag lovade att föra vidare budskapet till min bror som badar året runt - så nu vet du det brossan!

Bästa orten, heja B-town!
Dagens citat var annars Johannas:

Asså, jag kan inte äta hårda karameller! Jag har inget tålamod för det!

Tydligen skulle detta vara normalt?! Jag är helt oförstående...

1 kommentar:

  1. Förklara att vi helt enkelt är lite bättre.

    SvaraRadera