fredag 20 april 2012

Det är dags för fredagsmys

Tiden bara springer iväg och går fortare ochfortare. Detsamma gäller denna vecka. Helt plötsligt var det äntligen fredag igen! Vi bestämde oss för att gå tidigare från jobb vilket innebär vid tre-tiden. Väl hemma så hoppas vi direkt i träningskläderna och begav oss till gymmet. Vi har börjat hitta tiderna då det är lite lugnare och lite mindre folk. På eftermiddagen fram till och med klockan halv sex-sex så är det helt perfekt till exempel. Vi rev av ett svettigt gympass innehållandes en hel del konditionsträning (som höll på att döda mig efter veckans förkylning) och lite styrketräning.

Laddad för träning

Utfall in action

Efter gymmet gick vi direkt till affären för att inhandla den sista ingrediensen till kvällens middag i sann Wiklund's anda: Baguette! Det blev riktig fredagskänsla med tända ljus och god baguette med lyxiga pålägg (läs: färdigskivad ost, salami och tomat som hade en konstig form).

Konstiga tomater. Ser mer ut som rymdskepp eller nått...

Ett riktigt fredagsmys innehåller ju även något gott och det inhandlades i gårdagens storhandlig. I chipshyllan så hittade vi denna intressanta smak:

Seaweed?

Storhandling

Pringles Seaweed? Johanna som påstår att allt som kineserna äter som är grönt är alger fick såklart ännu mer vatten på sin kvarn....

Men som sagt, nu är det dags för FREDAGSMYS!
Over and out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar