lördag 28 april 2012

Deluxelördag

Lördag igen! Det är vår absoluta favoritdag och idag bjöds det på strååålande väder, ca 27 grader och solsken! Vi började dagen med en riktig solskensfrukost, mycket nöjda!
Favoritfrukost!
Påväg ut från vårt bostadsområde så har vi även gjort denna upptäckt! En bil pimpad med strass!
Strassigt värre - någon som är sugen?
Därefter följdes lite shopping på en marknad och sedan ett par softis-timmar på Starbucks vid People's Square med en Frappuccino och strålande solsken. Helt perfekt!
Njuter i solen!
Njuter i skuggan!
Posar med blommor (?)
En snabb vända hem för att sedan promenera bort till ett ställe som vi hittade ett tips på , på www.smartshanghai.com (bästa sidan om det är någon som ska till Shanghai!). Blue Frog hette stället och låg i en mysig gränd och de bjöd på god mat, trevlig personal och schysst atmosfär. Dessutom hade de happy hour så då fick det bli Mojitos!
Mojitos :)
Vi gick förbi en hel Hello Kitty affär! Kassörskorna blev sura när vi försökte fotografera inne i butiken så det fick bli en utanför med Johanna in action för att försöka fånga det på bild...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar