måndag 23 april 2012

People square på en måndag!

Idag tog vi tunnelbanan in till People square direkt efter jobb eftersom Johanna hade spanat in en klänning som behövde inhandlas. Vi trodde att vi skulle hinna innan den värsta ruschen, men det är ytterst tveksamt om vi lyckades med det. Ljuset i tunneln är att resan bara kostar 4kr vilket gjorde den lite mer ok. Vi upptäckte att People square och Nanjing road är så mycket bättre på vardagarna då det är lite mindre folk där. Dessutom så har sommarvärmen kommit hit med minst 25 grader och sol så det kunde inte bli så mycket bättre. Vi tänkte egentligen lägga upp en filmsnutt från gatan där ett gäng kinseser spontandansade, men tyvärr så fungerar inte kombinationen jättestor fil och långsamt internet. Bjuder därför på ett par andra bilder istället!

Nanjing Road

Nanjing Road lite senare

Vårt bostadsområde som nu ser lite trevligare ut med lite grönt

Utsikten från balkongen



1 kommentar: